Wednesday, July 15, 2009

Catatan 13

Benarlah seperti yang dikata, semakin kita ingin berubah kearah kebaikkan semakin besar juga ujian yang harus ditempuhi. Hari ini saya terpaksa berjumpa dengan doktor apabila keadaan kulit saya menjadi semakin teruk, bisa sekali rasanya. Saya terpaksa diberikan suntikan dan ubat untuk mengurangkan rasa gatal dan bengkak. Saya sedar akan kesan jangka panjang pengambilan suntikkan dan ubat anti histamine(ubat anti allergy). Mudah-mudahan selepas ini Allah menemukan penawar buat saya, sehingga hari itu tiba saya akan berusaha untuk lebih sabar dan yakin akan hikmah disebalik semua ini.

Pada masa yang sama 'sakit' dikepala saya juga semakin menjadi-jadi sehingga mengganggu ingatan saya. Tekanan yang kuat yang saya rasakan seolah-olah berada di tengah bahagian dalam kepala, jika tekanan terlalu kuat saya akan merasa seperti hampir pitam, untuk membuka mata juga sangat susah sekali....dan biasanya akan diiringi rasa berdebar yang kuat sehingga terasa sukar untuk mengatur nafas. Namun doa tidak pernah putus saya baca, alhamdullilah membantu meringankan tekanan tersebut..dalam keadaan seperti ini saya akan cuba mencari di mana silapnya saya...dan saya sedar banyak hal yang mungkin saya terlepas pandang, mungkin saya kurang khusyuk ketika sholat..mungkin teknik bacaan saya salah...atau mungkin tanpa saya sedari saya telah menyakiti hati sesiapa...Wallahu'Allam..semoga Allah memberikan petunjuk buat saya..

No comments: